Tuesday 11 June 2013

Penting ke supplemen ni?



Assalammualaikum,




Dah hampir seminggu x update blog. Haihh, apelah malas sangat ni..huhuhu..motivate2..
Ok lah, entry kali ni berkaitan supplemen. Ade orang tanya," ehh!! perlu ke makan supplemen bagai ni?ala, makanan yang kita makan hari2 pun dah cukup khasiat dah tu., buat ape supplemen2 lagi"
ehh, hello, cukup ke khasiat kalau makan ayam KFC, MCD , MAGGI yang kandungan MSG die lebih tinggi dari biasa?cukup ke nutrien2 dalam fastfood tu untuk keperluan tubuh kita? memang fastfood, cepat sangat disediakan, tapi kalau hidup kite "fast" disebabkan oleh dia, Nauzubillah, mintak dijauhkan. 
Yes, AJAL dan MAUT ALLAH yang tentukan tapi kite sebagai manusia wajib menjaga kesihatan sebaik mungkin sebab itu adalah salah satu nikmat yang ALLAH berikan kepada kita untuk kita terus melakukan ibadahOkeh, seperti yang anda semua tahu, pemakanan yang kaya dengan vitamin dan mineral yang seimbang sangat bermanfaat untuk kesihatan, tetapi cukupkah vitamin2 itu dalam setiap hidangan yang kita sediakan?  (tepuk dada tanya hati)
Oleh itu, kita disarankan  untuk mengambil suplemen vitamin yang boleh membantu mengatasi masalah ini.
 Tambahan pula suplemen multivitamin yang diambil setiap hari boleh menyediakan seribu satu kebaikan dalam jangka masa panjang dalam menampung keperluan zat pemakanan yang tentunya kurang dalam pemakanan kita.

Supplemen yang terbaik , yang aku cadangkan adalah "Shaklee", sebab produk ni dah lebih 50tahun di pasarkan. Dah tu, produk2 shaklee ni mesra alam(semulajadi okeh), selamat, dan sentiasa berkesan. Bukan setakat 1-2 research yang ada, lebih dari 80,000 ujian kualiti setahun  bagi memastikan ketulenan sebenar untuk produk yang ditawarkan.  Dan yang paling best, Shaklee ni MURAH dan TAHAN LAMA berbanding yang lain.haaa, mana nk jumpa produk macam ni. sebotol tahan 3-4bulan. memang jimat wehh..aku dah try, korang bila lagi.. Aku dah try basic optimum health yang ada vit C, Bcomplex and vita lea.Bestt sangat!! rugi sangat kalau korang tak try...

Aku tak cakap bila kita ambik supplemen ni, kite terus jadi sihat sepanjang masa, tapi sebagai manusia, bila kite ingin mencapai sesuatu kite perlu berusaha kan? salah satu nya inilah,berusaha ambil suplemen untuk membantu kita kekal sihat sepanjang masa.tak kan nak sihat pun berkira kan ? ?

okeh la, sedikit ilmu dari aku, mata pun dah mengantuk, next entry akan datang aku cite pasal set optimum health 2.
nak kena tido dah ni,esok nak kerja,  k nite


No comments:

Post a Comment